Kabouter Christiaan 

                        op bezoek bij Opa en Oma


“Hallo, ik ben kabouter Christiaan Cornelis. Maar je mag me ook wel Kabouter Chris noemen hoor. Heb je zin om mee te gaan op avontuur? Ik woon in een mooi groot kabouterbos samen met mijn papa, mama en mijn kleine broertje. We hebben een heel mooi huis. Een rode paddenstoel met witte stippen.”

 


Op een mooie zonnige dag besloten moeder en vader met de kinderen naar opa en oma te fietsen. Het was een ontzettend mooie en warme dag. Perfect weer om lekker te gaan fietsen.

“Goedemorgen Christiaan en Basje. Hebben jullie zin om op bezoek te gaan bij opa en oma?” “Jaaa!!! Leuk!!! Wanneer gaan we?” “Papa gaat even de fietsen nakijken of de banden wel hard zijn en de fietsstoeltjes goed vast zitten en dan gaan we op weg.” “Gezellig mama. Mag ik dan bij papa achterop?” “Natuurlijk lieverd.”

“Vader ging de fietsen nakijken. Hij heeft nog even de banden extra opgepompt en de fietsstoeltjes wat beter vast gezet en ze gingen op weg. Kabouter Christiaan bij papa achterop en Basje bij mama voorop. De opa en oma van Kabouter Christiaan, wonen in het volgende dorpje. En dat dorpje heet Onder De Bomen. Hun eigen dorpje heet Aan Het Begin Van Het Grote Kabouterbos.




Bij opa en oma aangekomen……

“Goedemorgen opa en oma.” Opa en oma krijgen een dikke kus en een knuffel van kabouter Christiaan. “Wat ruik ik voor lekkers oma?” “Nou Christiaan, ik heb net een verse appeltaart gemaakt en brood gebakken. Lust jij daar misschien iets van?” “Ja lekker oma, mag ik het ook allebei?” “Ja hoor, ik ga het gelijk voor je klaar maken. Kom je me helpen? Dan kunnen we voor papa, mama, opa en Basje ook gelijk wat maken. Zullen we voor Basje alleen een sneetje brood snijden zonder iets erop?” “Ja oma, dat is een goed plan. Hij kan namelijk nog niet zo goed eten. En oma, mag ik een plakje kaas op mijn sneetje brood?” “Tuurlijk mijn kind, wil jij even aan papa en mama vragen of ze ook een plakje kaas op hun broodje willen?” “Is goed oma, ik vraag het gelijk aan ze.”

En zo zaten ze met elkaar aan brood en gebak. Voor Kabouter Christiaan is er een glaasje sap en voor opa, oma, vader en moeder een kopje thee of koffie. Ze hebben er heerlijk van genoten. Ondertussen heeft Kabouter Christiaan de schommel en de wip ontdekt bij opa en oma. Opa had deze namelijk al klaar gezet voor Kabouter Christiaan, omdat hij wist dat hij deze wel leuk zou vinden. De wip is gemaakt van een stevig takje en 2 bladeren. Aan elke kant een blaadje.

“O opa wat fijn dat u de wip heeft klaar gezet. Wilt u met mij komen spelen met de wip? Dat vind ik zo leuk.” “Natuurlijk kom ik even met je spelen. Niet aan oma vertellen hoor, maar ik vind de wip ook nog steeds erg leuk om op te spelen.”

Na een tijdje zei opa tegen Kabouter Christiaan Cornelis: “Zullen we een mooie tekening maken? Ik heb namelijk een beetje pijn aan mijn billen gekregen van de wip.” Kabouter Christiaan Cornelis moest erg lachen om wat opa zei. “Is goed hoor opa, gaat u dan weer een mooie boot en een mooi vliegtuig samen met mij tekenen?” “Dat is goed Christiaan.”



En zo heeft Kabouter Christiaan heerlijk met opa gespeeld. Totdat het tijd was om naar huis te gaan. 



                   Tot de volgende keer met een nieuw avontuur van Kabouter Christiaan!


                      © Het Zonnetje 2023 I Stichting Kindgericht Werken

Reacties

Populaire posts van deze blog